اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فارس من | احقاق حقوق ۲۰۰۰ سهامدار گیسوم نیازمند اجرای قاطعانه حکم دیوان عدالت اداری

واگذاری مدیریت طرح توریستی گیسوم تالش و احقاق حقوق دو هزار سهامدار آن نیازمند اجرای قاطعانه حکم دیوان عدالت اداری از سوی مسئولان شهری و قضایی این شهرستان است.

فارس من | احقاق حقوق ۲۰۰۰ سهامدار گیسوم نیازمند اجرای قاطعانه حکم دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

«طرح واگذاری گیسوم تالش به سال ۹۸ کشیده شد» یکی از عناوینی بود که توسط مخاطبان در سامانه فارس من ثبت شد.

مخاطب در ثبت این سوژه آمده است که «طرح ساحلی گیسوم پس. از سال‌ها از دست فردی خاص خارج شده و یک شرکت مردمی با دو هزار سهامدار برنده مزایده شد اما کارشکنی مسئولین شهرستانی و اعمال‌نفوذ آن‌ها باعث ایجاد حاشیه‌های بسیاری شد که تاکنون ادامه دارد شرکت توسعه عمران از طریق مراجع قانونی پیگیر شده و با حکم دیوان عدالت کشوری منتظر تحویل طرح به شرکت مذکور است که با مقاومت و قلدر بازی مدیر قبلی این طرح مواجه شده‌اند و پس آن، مراجعه نمایندگان شهرداری برای تحویل طرح درب طرح را بسته و اقدام به فحاشی کردند. متأسفانه شاهد یک سستی در نیروهای انتظامی و شهرداری برای تحویل این طرح هستند و در این میان حقوق دو هزار نفر ضایع‌شده و هیچی کس پیگیر نیست. ادامه این روند باعث افزایش قلدر بازی و بی‌قانونی در منطقه خواهد شد.»

بی‌توجهی به حقوق ۲۰۰۰ سهامداران تالشی پذیرفتنی نیست/کم‌کاری و ترس نیروهای شهرداری

عضو هیئت‌مدیره شرکت تعاونی توسعه و عمران پیشگامان شهرستان تالش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان با تأکید بر توجه مسؤولان نسبت به حقوق سهامداران اظهار کرد: اینکه مسؤولین شهرستانی به حقوق دو هزار نفر از سهامداران تالشی برای حفظ منافع شخصی بی‌توجهی می‌کنند به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.

وحید طهماسبی با اشاره به اثبات حقوق سهامداران در مراجع قضایی افزود: با پیگیری‌های قانونی در جهت احقاق حقوق سهامداران موفق به دریافت حکم دیوان عدالت اداری در این زمینه و اثبات حق قانونی این شرکت شده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری تالش بر اساس حکم دیوان موظف به واگذاری و تحویل طرح مربوطه به شرکت توسعه عمران است، گفت: شهرداری بر اساس قراردادی اقدام به اجرای حکم دیوان عدالت اداری کرد اما در مرحله تحویل طرح شاهد کم‌کاری نیروهای شهرداری و ترس از مقابله عوامل مدیریت قبلی اقدام مؤثر در تغییر طرح انجام‌نشده و فقط به تهیه صورت‌جلسه اکتفا شده است.

شهرداری و مراجع قضایی در اجرای احکام قانونی قاطع باشند

عضو هیئت‌مدیره شرکت تعاونی توسعه و عمران پیشگامان شهرستان تالش با انتقاد از سستی‌ها در اجرای قانون و استحقاق حقوق سهامداران بیان کرد: انتظار می‌رود شهرداری تالش و مراجع قضایی در اجرای احکام قانونی قاطع باشند و به بهانه احتمالی مقاومت برخی افراد در اجرای قانون سستی نشود چون ادامه این روند باعث نارضایتی سهامداران می‌شود.

حکم قانون را اجرا کردم/مقاومت مدیریت قبلی دلیل تأخیر در تحویل و اعتراض سهامداران گیسوم

شهردار تالش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به طرح شکایت شرکت توسعه عمران پیشگامان این شهرستان از شهرداری در خصوص واگذاری طرح گیسوم اظهار کرد: قانون برای ما فصل‌الخطاب است و بر اساس حکم دیوان عدالت اداری اقدام به اجرای قانون کرده‌ام.

شهرام غنی زاده با بیان اینکه شهرداری تالش طبق قانون و حکم دیوان عدالت اداری اقدام به عقد قرارداد با شرکت توسعه عمران کرده افزود: بنده مکاتباتی با مسئولین شهرستانی برای همکاری در زمینه واگذاری طرح به شرکت برنده مزایده انجام داده‌ام.

وی با اشاره به حواشی ایجادشده در واگذاری طرح توریستی گیسوم به مدیریت جدید آن گفت: متأسفانه در زمان تحویل طرح با مقاومت‌هایی از سوی مدیریت قبلی مواجه شده‌ایم که موجب تأخیر در تحویل و اعتراض سهامداران شده است.

شهردار تالش از مسؤولین شهرستانی و استانی درخواست حمایت و همکاری کرد تا در جریان واگذاری طرح توریستی گیسوم به مدیریت جدید شاهد اتفاقات ناگوار در منطقه نباشند.

برگزاری مزایده طرح توریستی گیسوم پس از ۲۰ سال

همچنین رئیس شورای شهر تالش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر با انتقاد از عدم واگذاری طرح توریستی گیسوم به شرکت توسعه عمران پیشگامان این شهر توسط مدیریت قبلی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین شعارهایی من در زمان پیش از انتخابات و پس‌ازآن مربوط به طرح ساحل گیسوم است و طبق همین وعده مردم پس از ۲۰ سال اقدام به برگزاری مزایده طرح توریستی گیسوم کردیم.

بهزاد پورپناه با بیان اینکه در فرآیند برگزاری مزایده، شرکت توسعه عمران پیشگامان شهر تالش که یک شرکت مردمی است با ۲۰۰۰ سهامدار برنده مزایده شده افزود: با ورود غیرقانونی برخی مسؤولین شهرستانی، استانی و کارشکنی در این زمینه موضوع واگذاری طرح توریستی گیسوم به شرکت برنده مزایده دچار حاشیه‌هایی شده و صحت برگزاری مزایده زیر سؤال رفته است.

وی با اشاره به اینکه پس از پیگیری شرکت برنده مزایده از طریق مراجع قانونی، دیوان عدالت اداری رأی به صحت برگزاری مزایده داده و شهرداری را موظف به تحویل طرح به شرکت توسعه عمران کرده است، گفت: در جریان تحویل طرح به مدیریت جدید از سوی عوامل شهرداری و اجرای حکم عوامل مدیریت قبلی طرح با مقاومت و ایجاد تنش مانع از اجرای حکم شدند.

رئیس شورای شهر تالش با اشاره به اینکه شورا و شهرداری تالش با اعتقاد به قانون و احکام قانونی به دنبال اجرای قانون و تحویل طرح به شرکت برنده مزایده است و در همین راستا اقدام به عقد قرارداد با شرکت برنده مزایده کرده بیان کرد: با توجه به‌احتمال ایجاد تنش و درگیری در زمان تحویل طرح از سوی برخی عوامل مدیریت قبلی، از دادستانی درخواست همکاری در این زمینه را داریم.

پور پناه با بیان اینکه شاهد عدم همکاری مناسب از سوی برخی‌ها هستیم که باعث به تعویق افتادن اجرای حکم شده گفت: قطعاً اجرایی شدن قانون نیاز به حمایت و همکاری همه مسئولین قضایی و سیاسی شهرستان دارد.

انتهای پیام/3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول